Det där med sökord är en historia för sig, i alla fall när man skall försöka välja rätt sökord att försöka nå placeringar på i Googles sökresultat, men även om man ska köpa annonser via Google Adwords. Det gäller ju att hålla balansen mellan vad man vill synas på, vilka ord som är möjliga att synas på, vilket innehåll man har på sin sida och vad som kan tänkas konvertera. Detta är väldigt viktigt om man utför så kallad sökmotoroptimering som kanske är ”gratis” i den bemärkelsen att du inte betalar för några klick utan du betalar för arbetet det tar att ta sig dit. Det kan bli nog så dyrt, så det gäller att lägga fokus på rätt sökord. Sedan måste man ju också mäta resultatet så man vet vad som händer och det slipper man ju helst göra manuellt, jag brukar därför använda sökord.nu en gratis tjänst där man snabb kollar enstaka ord, helt perfekt för mig. Det är också så att Google Adwords blir billigare om du har en relevant målsida, Google kollar av det. Så även här är det viktigt att man gör bra efterforskningar och att man skickar sina besökare till rätt sida direkt.
Detta var lite kort om sökord, någon poesi har det inte blivit än, jag känner mig så taggad för det just nu i alla fall. Jag ska testa att hälla i mig en flaska vin eller två så kanske jag återkommer med lite poetiska utläggningar!